14 Ocak 2013 Pazartesi

pasta!

dersi mi sevdirmek faydalıdır yoksa öğretmeni mi?
geçen gün yazılı yaparken sınıfta dolaşıyordum.. sanırım "gıcık" diye tabir edilen,yazılı günlerinde topuklu ayakkabı giyerek çocukları kuşbakışı gören ve kıllarını bile kıpırdatmalarına izin vermeyen,kafalarını bile kaldırmalarına müsade etmeyen bir matematik ve geometri öğretmeniyim..derste sıkıcı olup olmadığımı öğrencilere sormakta fayda var tabi ama genelde uzun süe ders anlatınca kendim bile sıkılan ve hoop diye geyik muhabbetine dönebilen,ama tekrar derse dönmek için de " tamam yeter" diye bağırma yeteneğine sahip olan biriyim.. kulaklarım normalde zaten yeterince iyi duyar,üstüne geçen gün bahsettiğim küpe kaçması olayından sonra yapılan tüm tıbbi müdahalelerden sonra duymamın on numara artması üzerine,sınıfta sinek uçsa "oğlum otur yerine" diye bağıran biriyim :) gel gelelim bütün bu durumlar eşliğinde hem sınav yapıp hem de sınıfta dolaşıyorum ki sağa sola bakınamasın ve konuşamasınlar.. hiç beklemediğim bir kız öğrencim,çok da şekerdir, sıranın üzerine silindirin hacim formülünü veren ifadeyi yazma gafletinde bulunmuş ve bozuk  olduğunu zannettiğim o lanet gözlerim de bunu kızın yanından geçereken görüverdi..kan beynimde horon tepti resmen.. öyle de iyi bir sınıf ki,kopyanın adı bile geçemez! gel gelelim bir gaflet anına gelmiş ve yazmı..sessizce cebimden kalemimi çıkarıp önce kızın kağıdını işaretledim ve sıranın üzerinden formülü sildim..kızın beti benzi attı zaten.. hemen çıkışta geldi "bakmadım yemin ederim" tarzında tipik öğrenci olarak yalvarışa geçti.. affeder miyim? dinlemeden çekip gittim.. giderken de onun kırılacağını düşünmeden,"herkes kopya çekseydi de onu senin sıranda görmeseydim" dedim.. üzerinden bir hafta geçti,kıza güvendiğim için bakmadığına ikna oldum ama kıza belli etmedim ve hakettiği notu verdim.. bugün kağıtları okumak için sınıfa gittiğimde arkada bir kargaşa olduğunu gördüm..."sus,dur çüş,oturun" derken kopya mağduru şirine elinde koca bir tabak pasta ile bana doğru gelmeye başladı.. n'oluyo falan derken "hocam çok özür dilerim,bana isterseniz sıfır verin ama affedin" dedi.. utanmasam ağlayacağım.. gerçekten kopya niyeti ile yazmamış,çalışırken kağıt yerine sıraya yazıverdiğini söyledi.. ama bu günün bana öğrettiği ve yaptığımda ne kadar haklı olduğumu anladığım şey şu: matematikten nefret edebilirler,geometriyi de sevmeyebilirler,ama öğretmeni sevmeli insan.. sevmiyorsa da saygısızlık etmemeli.. bugün o pastayı getirmese,kuru bir özür dilese de bana dünyalara bedeldi.. 63 aldı,üstelik sıfıra bile razıydı..
burdan o şirinelere teşekkürü bir borç bilirim.. dersimi sevmeselerde bana saygı duydukları için.. diğer saygısızlara da şunu derim ki,accık feyz alın evladım,yoksa bi nane olmayacak sizden;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder